Sinds mei 2022 rij ik in een Ford Focus Wagon Titanium 1.0 EcoBoost, en dat bevalt goed. Hieronder hou ik een overzicht bij van alle kosten en problemen aan deze auto.
Laatste update: 16 september 2022
Ik kocht de auto met een tellerstand van 64.373 km. De meest recente kosten staan bovenaan.
68.400 km – Lekkage en een gekke lucht
Ik stapte op een ochtend in de auto, en ontdekte een lelijke vlek op de bestuurdersstoel. In eerste instantie dacht ik dat ik zelf met een flesje water had geknoeid. Dankzij HG kreeg ik de vlek er bijna helemaal uit.
Maar een paar regenbuien later zat er weer een flinke vlek op dezelfde plek. Ai… dat lijkt op een lekkage. De auto moest dus terug naar het autobedrijf waar we de auto hadden gekocht. Konden ze meteen even naar de airco kijken, want die stonk als de auto net aan was. En dat terwijl de airco voor aflevering nog een beurt had gehad.
Eenmaal bij de garage werd al snel duidelijk waar de lekkage vandaan kwam. De voorruit is in het verleden een keer vervangen, maar niet goed gekit.
Uitgevoerde werkzaamheden:
- Voorruit vervangen en nieuwe kit aangebracht
- Airco gereinigd
Totale kosten: de problemen werden kosteloos opgelost in verband met wettelijke garantie.
64.373 km – Aanschaf
Dit was de tellerstand van de Ford Focus toen ik ‘m in mei 2022 aanschafte. Waarom mijn vrouw en ik voor deze auto kozen lees je in het artikel “Doei Twingo, hallo Focus!”.