Tijdens mijn bezoek aan Maranello hoopte ik een gecamoufleerde Ferrari tegen te komen. Heeft gewoon iets mysterieus vind ik. Je ziet een auto rijden waarvan nog niet bekend is hoe deze eruit komt te zien. Je ziet de testrijders aan het werk. Alsof je een kijkje achter de schermen krijgt.
Ik was Maranello nog niet eens binnen of het eerste zwart/wit gecamoufleerde gevaarte kwam mij tegemoet (later volgde een tweede). Hoppa! Helaas kon ik tijdens het rijden geen foto’s maken. Gelukkig kwam ik ‘m even later opnieuw tegen toen ik mijn camera wél in de aanslag had.
Het gaat om de Ferrari F250. De opvolger van de LaFerrari. Dit is nog niet de definitieve naam van de auto. Die wordt waarschijnlijk pas bij de onthulling bekendgemaakt.
Voorgangers
De F250 wordt het nieuwe topmodel van Ferrari, en is daarmee de directe opvolger van de LaFerrari die in 2013 onthuld werd. Elk decennium komt Ferrari met een nieuw gelimiteerd vlaggenschip. Een model met de meest geavanceerde technologie van het merk op dat moment. Technologie die later ook gebruikt zal worden voor andere modellen.
Een mooi voorbeeld daarvan is de LaFerrari. Dat was de eerste Ferrari met een hybride aandrijflijn. Geïnspireerd op die uit de Formule 1-auto. Ondertussen biedt Ferrari twee modellen aan die ook over een hybride aandrijflijn beschikken: de SF90 en de 296.
Voorgangers van de F250
- 288 GTO – 1984
- F40 – 1987
- F50 – 1995
- Enzo – 2002
- LaFerrari – 2013
De aandrijflijn
En dan natuurlijk de grote vraag: krijgt het nieuwe topmodel een V12? Dat zou natuurlijk geweldig zijn. Al verwacht ik wel dat deze ondersteund wordt door een elektromotor. Het zou ook kunnen dat de F250 de aandrijflijn van de SF90 krijgt. Reken wel op flink meer vermogen. Het gaat immers om het topmodel. De SF90 beschikt al over 1000 pk (de SF90 XX zelfs 1030 pk), dus ik reken eigenlijk op een vermogen van minimaal 1200 pk.
Wanneer komt de Ferrari F250?
Volgens een gelekt document wordt de nieuwe hypercar volgende maand (oktober) al onthuld. En waarschijnlijk is hij al lang en breed uitverkocht. Want dat is hoe het werkt met gelimiteerde Ferrari’s. Alleen de beste klanten van het merk worden uitgenodigd om er eentje te kopen.
En nu afwachten hoe de auto eruitziet zónder al die camouflage.